torsdag 29 december 2016

Wizard and Glass / Magiker och glas

Läst ut den fjärde boken i serien Det mörka tornet. Sakta, väldigt sakta, rör sig våra revolvermän mot tornet. Jag har många sidor kvar innan det är slut "men det är ju vägen, som är mödan värd" som Karin Boye sa.

Magiker och glas handlar mest om Roland när han var ung och man får lära känna en annan Roland än den man sett tidigare. Jag gillar personerna och det känns mer som en saga än de andra böckerna i serien.

Har läst lite och lyssnat lite på ljudboken. Fördelen med ljudböcker är att man kommer framåt även när det är lite segt i berättelsen. Och i en så här lång serie blir det segt ibland, eller ganska ofta tyvärr. Hade inte tagit mig igenom så många böcker i serien om jag inte lyssnat samtidigt som jag gjort annat. Men när jag avslutat en bok så känns det lite tomt och jag vill börja på nästa, så serien har ändå det där som får mig att läsa vidare.

Betyg:
1 2 3 4 5


"Under sin långa färd genom en härjad värld där de omges av faror och mäktiga motståndare slår Roland av Gilead, den siste revolvermannen, och hans fyra färdkamrater en kväll läger på en plats bortom sin egen verklighet.

Här berättar Roland för sina vänner om sitt första uppdrag, om äventyr, svek, förtärande kärlek och djup tragedi. Och om den värld som en gång var hans, före Gileads fall. En ny Roland träder fram, och hans sökande får en ny dimension.

Och Det mörka tornet kommer närmare."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar